شهیدمجيد(يدالله) كريمي ثاني
شهیدمجيد(يدالله) كريمي ثاني


۱۶ دی ماه ۱۳۵۹
مجيد(يدالله) كريمي ثاني
نام پدر : علي اكبر
دانشگاه : دانشگاه شيراز اصلي
مقطع تحصيلي : كارشناسي
رشته تحصيلي : مهندسي كامپيوتر
مكان تولد : سبزوار (خراسان رضوي)
تاريخ تولد : 1339/08/13
تاريخ شهادت : 1359/10/16
مكان شهادت : ه

مجید کریمی ثانی در سحرگاه 13 آبان 1339 در شهر سبزوار پا به عرصه وجود نهاد. مجید در کانون پرمهر خانواده در فضایی کاملاً روحانی رشد کرد. با رسیدن به سن 6 سالگی پا به مدرسه گذاشت. در مدرسه هوش و ذکاوت، متانت و وقار و روحیه هدایت گری مذهبی اش، او را از دیگر همسالانش ممتاز می کرد. در دوره دبیرستان این ارزش ها تبلور بیش تری یافت و مجید، فردی شاخص در حرکت، عمل، علم، ایمان و مقاومت و فداکاری گشت. مجید با علاقه و ایمان به تحصیل خود ادامه داد، سال آخر دبیرستان با موج کوبنده ی قیام امت مسلمان همزمان شد و او که فعالیت فرهنگی و سیاسی خود را از مدت ها قبل شروع کرده بود، در آن موج به حرکت درآمد. روزها با حالتی دگرگون و لباس هایی خون آلود به خانه برمی گشت، اما از مبارزه دست نمی کشید و شب ها علی رغم حکومت نظامی به فعالیت می پرداخت.

در سال 1357 علاوه بر تلاش های اجتماعی و انقلابی، درس خود را نیز به نحو شایسته ای دنبال کرد و دیپلم را با بهترین معدل گرفت. وی با جدیت و پشتکار بیش تر در امتحان ورودی دانشگاه در سال 1358 با کسب رتبه ی عالی در ردیف قبول شدگان ممتاز قرار گرفت و در رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه شیراز پذیرفته شد.

کریمی جوانی ساده و بی پیرایه بود. وقتی متوجه اعزام گروه اخلاص سبزوار به جبهه سوسنگرد شد به جمع آنان پیوست.

طی دو ماه که در جبهه دب حردان و سوسنگرد حضور یافت، در جریان آزاد سازی سوسنگرد از محاصره عراقی ها توانایی خود را نشان داد و برای نبردی دراز مدت مهیا شد. مجروحیت او از ناحیه پا در این منطقه منجر شد که مدتی را در بیمارستان اهواز سپری کند اما وقتی متوجه انجام عملیاتی در هویزه شد گچ پایش را شکست و مجددا به گروه اخلاص پیوست.

عملیات نصر در دشت هویزه آخرین ایستگاه زندگی مجید کریمی به حساب آمد. او پس از نبری سخت و مقاومت در برابر پاتک سنگین تانک های دشمن در عصر 16 دی ماه سال 1359 به جمع شهدای کربلای هویزه پیوست.


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/25787/

Scan to visit this page: