شهيد عبدالحميد قاضي ميرسعيد
شهيد عبدالحميد قاضي ميرسعيد


۲۶ بهمن ۱۳۶۴

شهيد عبدالحميد قاضي ميرسعيد در17 مرداد سال 1339 در تهران متولد شد. سيادت و درايتش او را از همان كودكي از همسالانش متمايز مي كرد. سال هاي تحصيل را با موفقيت گذراند.

شهید عبدالحميد قاضي ميرسعيد در17 مرداد سال 1339 در تهران متولد شد. سيادت و درايتش او را از همان كودكي از همسالانش متمايز مي كرد. سال هاي تحصيل را با موفقيت گذراند. دبيرستان را تمام نكرده بود كه براي خودش برنامه خود سازي تنظيم كرده بود و در تقسيم اوقات شبانه روزي اش علاوه بر تحصيل علم، ساعاتي را به مطالعه سياسي عقيدتي و مسائل عبادي اختصاص داده بود. سال 57 در دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پذيرفته شد. با پيروزي انقلاب گروه هاي سياسي مختلف و هوادارانشان، دانشگاه را محل تاخت و تاز خود قرار دادند. حميد در كنار نيروهاي مذهبي دانشگاه به مقابله با ضد انقلاب پرداخت. كمي بعد با طرح انقلاب فرهنگي حميد با قدرت مديريت و درايت به عنوان مسئول اردوي فرهنگي در كنار نيروهاي انقلابي دانشگاه و در قالب گروه هاي جهادي به مناطق محروم اعزام شد.

سال 59 با همه فراز و نشيب هايش به نيمه رسيده بود كه يكي از دوستانش در پاوه شهيد شد. عراقي ها هم طبل جنگ را در سراسر مناطق مرزي نواخته بودند، حميد بلافاصله عازم كردستان شد، 21 سالش بود كه به عنوان مسئول روابط عمومي سپاه و قائم مقام فرماندهي سپاه مشغول شد.با رفتن شهيد حاج همت به جنوب كشور، حميد فرماندهي سپاه پاوه را عهده دار شد. دانشگاه ها كه باز شد، حميد به اصرار دوستانش و با استفتايي كه كرده بود دوباره به شهر اصفهان برگشت. همیشه بوی عطرش زودتر از خودش وارد اتاق می شد. روپوش سفید و لباس هایش تمیز و اتو شده آویزان بود. توجه فوق العاده اش به پاکیزگی لباس و بدن، سلامتی جسم، درس خواندن و تلاش او برای زندگی بهتر جوری بود که انگار قرار است سال های طولانی زندگی کند.

حضور حميد در جبهه ها و اصرارش به مسئولان براي رفتن به خط مقدم مايه دلگرمي نيروهاي رزمنده بود. اعتقادش اين بود كه از اعزام نيروهاي كم تجربه به خطوط مقدم جلوگيري شود تا باعث تضعيف روحيه نيروها نشوند. عبور رزمندگان اسلام از اروند خروشان در عمليات والفجر 8 و فتح بندر فاو در بهمن سال 64 ، كام دشمنان را تلخ كرده بود. صداي بسيجيان و سربازان روح الله از مناره هاي شهر فاو شنيده مي شد دشمن منطقه را سخت مي كوبيد، فاو شريان حيات نفتي عراق بود. حميد اصرار داشت بايد به آن طرف اروند و نزديك خط مقدم بروند مي گفت: همان جا بايد مجروحين را درمان كنيم، ممكن است تا رسيدن قايق به اين طرف بچه ها شهيد شوند. شور و شوق وجود حميد را گرفته بود، گويي آن سوي اروند دوستان شهيدش او را صدا مي كردند، اين سوي اروند با شنيدن اذان ظهر حميد آماده نماز مي شود كه مجروحين جديد را مي آورند، حميد درنگ نمي كند و براي رسيدگي به حال آن ها پوتين هايش را بسته نبسته با عجله بسويشان مي رود كه انفجار خمپاره، 26 بهمن سال 64 را براي حميد روز وصل و رهيدن از دنياي مادي مي كند.


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/25762/

Scan to visit this page: