شهید عباس اصلانی
شهید عباس اصلانی


۳ بهمن ۱۳۶۶

عباس اصلاني
نام پدر : خداوردي
دانشگاه : علامه طباطبايي اصلي
مقطع تحصيلي : كارشناسي
رشته تحصيلي : ديني و عربي
مكان تولد : روستای کوسه لر-اهر (آذربايجان شرقي)
تاريخ تولد : 1345
تاريخ شهادت : 1366/11/3
سمت : آر پي جي زن
مكان شهادت : حلبچه

نامه شهید اصلانی به پدرش

بسمه تعالی

سلام به حضور پدر بزرگوارم. پدر جان سلام مرا از بین کوه های دور بپذیرید. از این که نامه را بدون آدرس نوشتم عذر می خواهم چون هنوز جایمان مشخص نشده است، البته می خواستم به اطلاع شما برسانم که چون می ترسیدم نگران شوید. من الان در لشکر عاشورا هستم و بعد از چند روز دیگر دقیقا آدرسم مشخص خواهد شد که آن وقت نامه خواهم نوشت.

پدر جان چون تربیت معلم ما را اگر در تربیت معلم می ماندم حتما معلمان را به جبهه می بردند و اگر هم به دانشگاه می رفتم باید شش ماه در مناطق جنگی بودم و بهتر این دیدم که خودم بدون این که وقتم در تربیت معلم تلف شود به جبهه بیایم. البته به هیچ وجه راضی نبودم که شما را نگران کنم اما خودتان می دانید که باید عواطف را کنار گذاشت و واقعیت ها را در نظر گرفت پس از این لحاظ واقعا عذر می خواهم.

البته من نمی خواهم شما با نامه نوشتن به زحمت بیفتید. هر وقت اگر از دانشگاه خبری شد نامه بنویسید و نگران من نباشید. من نمی خواهم زود به زود نامه بنویسم و دیگر این که جریان جبهه رفتن مرا به هیچ کدام از فامیل اطلاع ندهید. تنها خواهشم این است که کسی از آن جریان اطلاع نیابد. از طرف من به مادرم و برادرانم و مینا سلام برسان.

کوچک شما عباس اصلانی

…………………………………………………….

خاطرات خانواده شهید عباس اصلان
راوي : خانواده شهيد

*خاطرات خانواده و همرزم از شهید: طبق اظهار نظر همرزم شهید به نام مجتبی موسوی اهل و ساکن شهرستان خوی که خودش نیز جانباز می باشد بیان می کرد که شهید عباس اصلانی یکی از برجسته ترین و بارزرین و مومن ترین فرد در میان ماها بود و شهرت خاصی در بین هم رزمان شان داشت. ایشان می فرمود زمانی که بر سر سفره می نشستیم دعای سفره به عهده عباس بود و شهید عباس ذکرش همیشه بر این بود که ار من به شهادت برسم و شهادت نصیبم بشود جنازه من را خودتان تشیع کنید و اجازه ندهید ضد انقلاب و فرصت طلبان در تشیع جنازه من شرکت جویند.

*هرگونه ویژگی برجسته شهید در طول زندگی ذکر شود. « اعم از فعالیتهای اجتماعی، سیاسی و ورزشی». 1. از بدو انقلاب اسلامی ایران در حسینیه جوانان شرکت داشتند و خودش نیز متشکل این هیئت بود 2. مسئول پایگاه مسجد امام رضا 3. تشکیل پایگاه در روستاهای ورگهان، اشترر و سایر روستاهای مجاور از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 4. کسب مقام در رشته تکواندو با کمربند آبی شرکت در ستاد آموزش کمک های اولیه.

 

 


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/25750/

Scan to visit this page: