شهید ناهيد احمدي مقدم
شهید ناهيد احمدي مقدم


۵ اسفند ۱۳۶۲
نام پدر : شيرمحمد
دانشگاه : مرکز تربیت معلم نسیبه
مقطع تحصيلي : كارداني
رشته تحصيلي : تربيت بدني
مكان تولد : خرم آباد (لرستان)
تاريخ تولد : 1342/06/01
تاريخ شهادت : 1362/12/05
مكان شهادت : خرم آباد
عمليات : بمباران هوايي
زندگی نامه:

شهيد نظر مي كند به وجه الله. امام خميني (ره)

«بياد شهيدان عزيزمان و شهادت شكوهمندشان، باشد كه پيامشان را در خود زمزمه كنيم، آنگاه آنرا به گوش ديگران برسانيم، باشد كه خون پاكشان اثري بزرگ و عميق بر روحمان بگذارد تا ما هم پويندگان راه آنها باشيم.»

شهيده ناهيد احمدي مقدم در سال 1/6/42به دنيا آمد. آن بزرگوار تحصيلات ابتدايي و راهنمايي و همچنين دبيرستان را در شهرستان خرم آباد با موفقيت كامل در سال تحصيلي 60-59 به پايان رسانيد و چون آن زمان به علت انقلاب فرهنگي دانشگاه ها بسته بود تنها توانست در آزمون ورودي مراكز تربيت معلم شركت كرده و موفق شود به آنجا ره يابد و همواره مي گفت كاش مي توانستم به جبهه بروم و در راه خدا شهيد شوم و هميشه در دفاتر خود با خط زيبايي مي نوشت «ناهيد شهيد، شهيد ناهيد»

او دختري خوش قلب، مهربان، از خود گذشته، با ايمان و تقوي و فوق العاده ساده پوش و محجبه بود. بياد دارم زماني كه خرم آباد به علت مسائلي امام جمعه نداشت شهيد ناهيد به همراه مادر بزرگوارشان براي اداء نمازجمعه به بروجرد مي رفت. شهيد در زمان دانشجويي چه در درس و چه در مسائل فرهنگي و تربيتي و كمك به جبهه فوق العاده كوشا بود، رشته تحصيلي آن بزرگوار تربيت بدني بود او هميشه مي گفت دوست دارم به نحو بهتر و بيشتري به جامعه خدمت كنم و همواره آرزوي شركت در آزمون دانشگاه ها را داشت. دانشجويان تربيت بدني هيچكدام حق استفاده از طلاجات را نداشتند اما شهيد چند النگو داشت كه هميشه دستش بود و در مقابل پرسش ديگران مي گفت آن ها براي كمك به جبهه است و در زمان مناسب براي كمك به جبهه هاي حق بر باطل هديه شد. شهيده سال اول تحصيل را با موفقيت به پايان رسانيد سال دوم را به عنوان كارورزي در روستاي دارائي در حومه شهر خرم آباد مشغول به كار شد، در مهرماه سال 1362 ترم جديد را در تهران شروع كرد به ياد دارم در يكي از عمليات هاي پيروزمندانه رزمندگان اسلام مردم تهران براي شادي به خيابان ها ريختند و نقل و شيريني پخش مي كردند و ما هم به اتفاق به همراه اساتيد محترم به طرف جماران پياده حركت كرديم و آرزوي ديدار امام را داشتيم، امام آن روز ديدار نداشتند ولي با پافشاري خانم گرجي يكي از اساتيد محترم (نماينده اسبق مجلس شوراي اسلامي) و صبوري بچه ها بالأخره إذن ديدار دادند و ما به يمن اين اتفاق خوب همه از جماران به بيمارستان شهيد طالقاني كه آن زمان اكثريت بيماران آن را مجروحان جنگ تحميلي تشكيل مي داد رفتيم و با اهداء خون گام كوچكي در راه كمك به جنگ برداشتيم. آن شهيد عزيز همواره آداب دين را آنطور كه شايسته بود به جا مي آورد و همواره تكيه كلام وي اين بود كه انجام اين كار در اين روز ثواب بيشتري دارد و عيادت مجروحان جنگي و ساير بيماران، شركت در دعا و نيايش، نمازشب و ساير ادعيه،زيارت اماكن متبركه و … او همواره مرتب و منظم بود و طوري رفتار مي كرد كه گویی هر لحظه ممكن است سفري دائمي و ابدي برايش پيش بيايد و بايد كارهايش رديف و مرتب باشد كه اين كار او الگو شده بود براي ساير دانشجويان.

سرانجام بعد از اتمام امتحانات براي تعطيلات ترم به خرم آباد آمد و زماني كه آماده براي رفتن و شروع مجدد ترم جديد بود با داشتن بليط براي سفر به تهران سفري ديگر را ترجيح داد… سفري ابدي كه هميشه آرزوي او بود.

به همراه برادر گراميشان كه با كوله باری از ایثار و از خود گذشتگی سفر را آغاز كردند. آري در سحرگاه 5/12/62 خواهر عزيزمان به همراه برادرش به وسيله بمباران هوايي دشمنان نگون بخت به درجه رفيع شهادت نائل گرديدند.


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/25707/

Scan to visit this page: