ابوالقاسم سلامت قمصری
ابوالقاسم سلامت قمصری


۱ مرداد ۱۳۶۷

شهيد دانشجو ابوالقاسم سلامت قمصری

نام پدر : محمد مهدی
تاريخ تولد: 1 فروردین 1335
محل تولد: کاشان
رشته تحصيلي: علوم اجتماعی
نام دانشگاه : علامه طباطبایی
تاريخ شهادت : 1 مرداد 1367
محل شهادت: گیلانغرب
عمليات:

زندگينامه شهيد
 
عقد: بهمن 59 خدمت امام
دارای دو فرزند دختر
شرکت در جبهه 25ماه
مسوولیت در بسیج کارگری و جهاد دانشگاهی و اطلاعات عملیات سپاه
شهادت:
67/5/1 گیلانغرب آخرین تک عراق زخمی و اسیر و مفقود
رجعت 1380/3/9 تفحص شده در قصر شیرین

وصيتنامه شهيد

بسم الله الرحمن الرحیم
“الذین آمنوا و هاجرو و جاهدوا فی سبیل الله باموالهم و انفسهم اعظم درجه عند الله و اولئک هم الفائزون،
یبشرهم ربهم برحمه منه و رضوان و جنات لهم فیها نعیم مقیم”
سوره توبه 20 و 21
اللهم ان عظمت ذنوبی فانت اعظم و ان کبر تفریطی فانت اکبر و ان دام بخلی فانت اجود اللهم اغفرلی ذنوبی بعظیم عفوک و کثیر تفریطی بطاهر کرمک و اقمع بخلی بفضل جودک
سلام و درود بر انبیاء الهی از آدم تا خاتم(ص) و امامان عظیم الشأن و با درود بر نایب برحق حضرت مهدی(عج) حضرت امام روح الله و درود بر شهدای عزیز اسلام از صدر تا کنون و سلام بر خانواده های گرانقدر شهدا، مفقودین، اسرا و جانبازان.
 
خدایا چگونه سپاس گویمت که سعادت جهاد و شهادت در راهت را به من ارزانی داشتی تا مگر با این بهانه که چون در راه اسلامت کشته شده ام در قیامت این جرأت را به خود بدهم که از تو بخواهم تا از تقصیراتم و گناهانم درگذری و مرا در زمره کسانی که مورد غضبت قرار میگیرند و عذاب میشوند قرار ندهی بلکه انشاء الله جزء بندگانی باشم که در نزد تو متنعمند و به آنها روزی میدهی.
و ای امام عزیز ای قلب تپنده امت اسلام چگونه خدا را شکرگزاریم که نعمت وجودت را در یکی از سیاهترین لحظات تاریخ بر سر این امت مظلوم گسترانید تا آنان را از زیر فشار خفقان و فرهنگ کثیف طاغوت برهانی و من حقیر نیز از این نعمت بزرگ برخوردار شده و اینک امیدوارم که در قیامت نیز خود را در قافله ای بیابم که پشت سر تو در حرکتند و بی شک از عذاب خواهند رهید و انشاء الله سعادت “نظر به وجه الله” نصیبشان خواهد شد و از خداوند بزرگ میخواهم که وجودت را تا قیام جهانی رهبرت حضرت حجت بن الحسن(عج) ارواحنا له الفداه حتی در کنار ایشان حفظ بفرماید.
 
و شما پدر و مادر عزیزم که رنج و مسئولیت رشد و تربیت مرا از طفولیت بر دوش کشیدید، عذر مرا بپذیرید که نتوانستم به شما خدمتی کنم و حتی گاهی باعث ناراحتی شما میشدم که امیدوارم مرا ببخشید.
و تو ای همسر خوب و مهربان و فداکارم، از خدا بخواه که گناهانم را بخشیده و شهادت مرا بپذیرد. امیدوارم که خداوند دائما تو را به صراط مستقیم هدایت فرماید و انشاء الله سختیها و مصائب دنیا را چونان زهرا و زینب عزیز سلام الله علیهما به خاطر اسلام آسان بپذیری و راضی به رضایت خداوندی باشی که بخاطر حفظ اسلام شاهد شهادت عزیزترین و گرامیترین بندگانش همچون امامان و معصومین علیهم السلام بوده است و شهادت را برای آنان بهترین هدیه دانسته است و تو نیز باید افتخار کنی که همسرت نیز انشاالله در همان جهت خون ناقابلش را هدیه کرد و بدان که اجر تو نزد پروردگار محفوظ است و هر زمان که خیلی دلتنگ و ناراحت شدی مظلومیت خاندان حسین بن علی علیه السلام را بیاد بیاور.
از تو میخواهم که فرزندان عزیزمان را آنطور تربیت کنی که رضایت خدا در آن باشد و کماکان به آنها سفارش کنی زندگی زهرای عزیز سلام الله علیها را سرمشق زندگی خود قرار دهند و از دنیاطلبی و رفاه بپرهیزند.
و تو خود نیز مبادا تنها زندگی کنی بلکه زمانی من از تو راضی خواهم بود که که در این مورد هم رهنمودهای امام عزیزمان را مد نظر داشته باشی و انشاالله اگر من بهشتی شدم تو نیز در آن جهان به من خواهی پیوست و بدان که “ان الله مع الصابرین”. خداوند یار و مددکارت باد.
و ای همه دیگر عزیزانم که همیشه به من محبت داشته اید و مرا دوست میداشتید (گرچه لایق اینهمه محبت نبودم) بدانید راهی که من رفتم بهترین بازگشت بسوی الله است. زیرا وقتی مرگ حتمی است چرا انسان بهترین و زیباترین و پرثمرترین و و خوش عاقبتترین آنرا که شهادت در راه الله است انتخاب نکند، امیدوارم خداوند نیت مرا در انتخاب راه و ادای تکلیفی که بر دوش تمام کسانی چون من است، در لحظه پرواز بسوی او خالص گردانیده باشد و کشته شدن مرا بعنوان شهادت قبول فرماید.
شما را وصیت میکنم به:

    پیروی کامل و همیشگی از ولایت فقیه و به عبارتی استمرار حرکت انبیاء و امامان و  این خونبهای شهیدان و سنگر محکم در مقابل شرق و غرب و رسواگر نفاق داخلی.
    در نبرد همیشگی حق و باطل و به عبارتی نبرد دائمی اسلام و کفر، قاطعانه و فعالانه به طرفداری از حق بایستید و از سکوت و اهمال و بیطرفی بشدت پرهیز کنید.
    رابطه خود را با قرآن و دعا و عمل در آن جهت قطع نکنید و آمرزش مرا هم از خدا بخواهید.
    از حرکت در جهت رفاه و زندگی دنیوی بپرهیزید و مستضعفین را از یاد نبرید.
    اخلاقیات نیکو را نصب العین خود قرار دهید و از ریا و تکبر و دروغ و حب نفس و کینه و دیگر رذائل اخلاقی دوری کنید.
    روحانیت پیرو خط امام، را ارج بدارید و از آنها در مقابل مخالفین و معاندین پشتیبانی کنید.
    ای کسانیکه هنوز هم اسلام و انقلاب اسلامی و رهبری انقلاب را باور ندارید و با آنها دشمنی و بدبینی دارید، لحظه ای تفکر کنید دنبال چه هستید؟ بعضی از مسائل کوچک را بزرگ نکنید از خدا بترسید، بخود آئید که خداوند بسیار بخشنده و توبه پذیر است.
    
    و این نکته را اضافه کنم که خود را لایق نمیدانستم که برای مومنین توصیه ای داشته باشم ولی امید است که وصایای فوق باعث آمرزش من و گروهی دیگر گردد.
    وصیتنامه مالی خود را نیز جداگانه نوشته ام، انشاءالله به آن عمل شود.
    به امید ظهور حضرت ولی عصر(عج) و طول عمر امام امت و پیروزی نهائی رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد حق علیه باطل، زیارت کربلا و آزادی قدس و گسترش اسلام در سرتاسر جهان.
    والسلام.     ابوالقاسم سلامت قمصری
    ساعت 5:20 عصر
    1/1/63 جفیر
    و ایضا ساعت 11.5 شب 6/2/65 نقده
    
    قسمتی از وصیتنامه به همسر:
    مهربان همسرم پس از شهادتم ، دوست دارم بسیار معمولی و مثل همه بسیجیها درمورد مراسم من عمل شود. از غلو کردن پرهیز کنید، دوست ندارم زندگینامه، یادنامه و غیره برایم چاپ شود و بطور کلی هر کاری می کنید برای مصالح انقلاب و اسلام انجام دهید نه برای بزرگ کردن من. فقط خیلی خوب است که پیامی از من به عنوان عصاره تمام نظریاتم به هر وسیله ممکن به همه مردم، چه آشنا و چه غریبه برسانی و آن اینکه:
    ” ای مردم در زمانی که باید از حق و دین دفاع کرد توجیه کاری را کنار بگذارید.” و این پیامی است برای همیشه و همه جا و هر زمانی و هر مکانی.
    

 


5 دیدگاه
  1. صبر،متانت وتواضع زیاد هم دانشکده عزیزم اقای سلامت قمصری باعث جاذبه فراوان ایشان دربین دانشجویان شده بود.اینجانب هیچگاه راهنمائی وحمایت دلسوزانه ایشان رادرطول تحصیل فراموش نخواهم کرد. خدایش بیامرزد و به خانواده محترمش صبر واجر عطا فرماید.

    • قاسمی گفت:

      سلام
      امروز بیشتر دوستان هم دوره ای به مناسبت سیمین سال ورودمان به دانشگاه، دور هم جمع شدیم و ناهار خوردیم. چه روز با صفایی بود. در این میان ذکری از شهید سلامت قمصری و سوده خانم (دخترشون) کردم. جای ایشان در بین ما خالی است گر چه همیشه در قلب ما جای دارند

  2. با سلام و خسته نباشید.
    آیا مایلید برخی اطلاعاتی که ندارید مانند وصیتنامه را برایتان بفرستم؟ اطلاعات کامل نیست. خاطرات و عکس هم دارم.
    دختر شهید

  3. بسم الرب
    بر پیشانی ات گردی نشسته بود و من دست گرمم را بر استخوانهایت می کشیدم
    نه گرم بود و نه خونین!
    سالها از لحظه وصلت گذشته بود.
    تو مرا می نگریستی
    و من آرام بر آخرین ذرات وجودت دست می کشیدم.

    عشق تو را گزیری نیست؛ وقتی خون از قلب پاره پاره ات فواره می زند!
    وقتی صورتت بر خاک میفتد لبخندی می زنی که حسرتش آبم می کند.
    من در بهت لحظه جان دادنت خواهم ماند!
    و چشمانت چشمان غمگینت با تلألویی از حیات جاودان چنان مسحور اوست که مرا مدهوش می کند.
    زیبایی وصال تو را با چه می توان قیاس کرد؟ هستی در آن خیره می ماند.
    چه زیبا معشوقی و چه زیبا عاشقی! چه زیبا هجرانی و چه زیبا وصلی!
    نه می را جایی ست و نه باده را اثری وقتی از هوشیاری مست می شوی.
    حیرتم را پایانی نیست؛
    “و ان عشقته قتلته … و أنا دیته”
    خودم خونبهای اویم!
    وقتی فانی میشوی و وقتی باقی میشوی…
    1380 معراج شهدا

  4. با عرض ادب واحترام خدمت خانم سلامت وبلاگ اینجانب را بازدید نمایید ودر صورت امکان مطالبی از بابا ی مهربانتان وخانم فهیمه بابائیان پور در خدمت این حقیر گذاشته تا در وبلاگ عشق ثارالله درج نمایم متشکرم (محمدجان)آشنای خانوادگی شما کسی که با گوشه ای از خاطرات این دوبزرگوار زندگی کرده است


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/14178/

Scan to visit this page: