دومين يادواره یازده شهيد دانشجو در علی‌آباد كتول برگزار شد
دومين يادواره یازده شهيد دانشجو در علی‌آباد كتول برگزار شد


 دومين يادواره 11 شهيد دانشجو و شهدای گمنام آرميده 18 اسفندماه در دانشگاه آزاد اسلامی علی آبادكتول در مسجد الزهرا(س) اين واحد برگزار شد.

به گزارش پایگاه شهدای دانشجو، يادواره 11 شهيد دانشجو با حضور جمع زيادی از استادان، دانشجويان و كاركنان واحد علی‌آباد كتول، خانواده شهدا و ايثارگران و جمعی از مسئولان شهرستان روز گذشته، 18 اسفندماه در اين واحد دانشگاهی برگزار شد.

رئيس دانشگاه آزاد واحد علی‌آباد كتول در اين آئين طی سخنانی با اشاره به حماسه‌آفرينی رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس، ترويج فرهنگ ايثار و شهادت را مايه بقای انقلاب اسلامی دانست.

ˈعليرضا لادن مقدم افزود: اگر امروز شاهد اقتدار و ايستادگی مردم ايران در برابر هرگونه تهديد دشمنان هستيم همگی به بركت رشادت‌های شهيدان و ايثارگران در دوران جنگ تحميلی است.

وی با بيان اين مطلب كه شهيدان و ايثارگران به عنوان ذخائر پايان‌ناپذير و گنجينه‌های گرانقدری هستند كه بهره‌گيری از معارف فكری و عملی آنها، مسير پيشبرد اهداف انقلاب اسلامی و هدايت و تربيت نسل‌های آينده را هموار می‌كند، يادآور شد: بر همه ما تكليف است كه رشادت‌ها و فداكاری‌های شهدا و جانبازان را همواره در ياد داشته و در جامعه ترويج نماییم.

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائی يكی از فرماندهان دوران دفاع مقدس نيز گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی ايران در جهان دارای جايگاه و اقتدار است و در تصميم‌گيری‌های جهانی و منطقه‌ای سهم بسزايی دارد به بركت خون شهدا و صبر و تحمل خانواده‌های آنها ميسر شده است.

همرزم شهيد كاوه با اشاره به سرنوشت ايران در طول تاريخ افزود: ايران هميشه مورد هجوم بيگانگان و دشمنان بوده است ولی به بركت انقلاب اسلامی، رهنمودهای امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری ملت، در اين مسير خطير راه اهل بيت(ع) و ولايت را برگزيد و با ايثار و شهادت، عزت و شرف و آزادی را همراه با امنيت برای كشور به ارمغان آورد.

اين آيين با مداحی، قرائت دل‌نوشته و تجليل از خانواده معظم شهدای دانشجو و اقامه نماز ظهر و عصر همراه بود و در حاشيه این مراسم نمايشگاهی با عنوان «معبری به بهشت» شامل بيان عمليات بازسازی اروندرود، عمليات فتح‌المبين، بيمارستان صحرايی، غرفه حجاب و عفاف و راهرويی به نام گذرگاه عشق برگزار شد كه با استقبال شركت‌كنندگان رو برو شد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد كتول واقع در استان گلستان افزون بر هفت هزار نفر دانشجو در رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصيلی دارد و سه تن از شهدای گمنام در اين دانشگاه به خاك سپرده شده‌اند.

منبع: ايكنا


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/12490/

Scan to visit this page: