حمید اکبری
حمید اکبری


۶ خرداد ۱۳۶۵

شهید دانشجو حمید اکبری

نام پدر : ابو الفضل
تاريخ تولد: 31 شهریور 1342
محل تولد: محلات
رشته تحصيلي: فیزیک
نام دانشگاه : اصفهان
تاريخ شهادت : 6 خرداد 1365
محل شهادت: جزیره مجنون عراق

زندگی نامه شهید

…….

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحیم

“یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه فادخلی فی عبادی وادخلی جنتی”

ای نفس مقدس مطمئن و دل آرام (بیاد خدا) ، امروز به حضور پروردگارت باز آی که تو خشنود (به نعمتهای ابدی او) و او راضی از (اعمال نیک) توست. باز آی و در صف بندگان خاص من در آی و در بهشت (رضوان) من داخل شو.

سپاس خداوندی را سزاست که فضل و احسانش را در موجودات پراکنده و همه را مشمول جود و بخشش خود قرار داده و به او ایمان می آ وریم، ایمانی از روی اخلاص و یقین و گواهی می دهیم که جز او (خدای یگانه) معبودی نیست و محمد(ص) بنده و فرستاده اوست و به آنچه از او رسد سپاسگزاریم و برای انجام اوامرش از او یاری می طلبیم و از او سپاسگزاریم به سبب بالاترین نعمتی که به ما عطا فرمود و آن نعمت و فوز عظیم شهادت است و شهادت زیباترین و کوتاهترین راه رسیدن به کمال مطلق یعنی خداوند متعال است و شهید در جوار رحمت الهی مرزوق است.

اینکه که از جانب خدا آمده و به سوی او می شتابیم؛ بهتر آن است که راهی را که رضای او در آن است و مرگی را که شیوه اولیاء الله به سروری سیدالشهداء امام حسین(ع) و بالاترین مرگها یعنی (شهادت) را انتخاب کنیم، که آن تولد برای زندگانی جاودانه و آخرین مرحله تکامل یک انسان و افتخار مسلمین است.

ای امت حزب الله ، از امام و ولایت فقیه اطاعت کنید که اطاعت از خدا و رسول اوست و بزرگترین رکن و پایه ایمان و شرط قبول شدن، اعمال اعتقاد به ولایت فقیه است.
امام را این وارث پیامبران علیهم السلام و نائب امام زمان (عج) و حسین زمان را تنها نگذارید و او را تا پای جانتان یاری کنید که دست خدا با شماست. حامی و مطیع روحانیت باشید و بدانید شکست روحانیت شکست اسلام است. خداوند آنانی را که در پی تضعیف روحانیت هستند نابود خواهد کرد.

همه با هم در لوای پرچم لا اله الا الله به ریسمان الله چنگ بزنید و از اختلاف و تفرقه بپرهیزید . به خود خوف و اندوه راه ندهید و سست نشوید ، چون کوه محکم و استوار بایستید که مهمترین راه رسیدن به فتح و پیروزی و غلبه بر دشمن، شکیبایی است.

خوشا به حال کسانیکه، آنچه پروردگارشان (الله) واجب کرد ادا کنند و در سختیها شکیبا باشند و با بسیاری استغفار گناهانشان بخشیده شود ، آنان حزب الله هستند و بدانید که حزب الله پیروز است.

برادران عزیز، شما را به ترس از خدا تقوی و پرهیزگاری سفارش می کنم که آن تقوا توشه سفر آخرت و ایمنی از عذاب است و دوستان خدا را از ارتکاب حرام باز می دارد و خشیت را در دلهایشان قرار می دهد.

تقوی را محافظت کنید و خود را به سبب آن نگهدارید ، در روزهای گذرای دنیا برای روزهای همیشگی آخرت توشه بردارید و بهترین توشه تقوی و پرهیزگاری است که به سبب آن نیش زهر دار گناهان دور می شود.

بر شما باد تکیه و مراجعه به کتاب خدا، زیرا قرآن کریم ریسمان استواری است که برای چنگ زننده به آن نگهدارنده از خطا و لغزشهاست و آن چراغی است فروزان و راهنما که افروختگی آن فرو نمی نشیند.

همواره بیاد خدا باشید که بهترین ذکر است و قرآن را بیاموزید که نیکوترین گفتار است. در این لحظات که خورشید تابان ولایت و امامت بطلوع می نشیند و جهان را با انوار قرآن کریم نورانی و روشن می کند و مصادف است با ولادت با سعادت مولای متقیان علی (ع) شما را سفارش می کنم به مطالعه اثر گرانبهای امیرالمومنین (ع) یعنی نهج البلاغه و بکار بستن مواعظ و اندرزهای اجتماعی و اخلاقی آن ، به نماز و جهاد اهمیت دهید که آنها از اهم وسایل تقرب بسوی خداوند سبحان است. از منافقین و ضد انقلاب حذر کنید که آنان گمراه و گمراه کننده اند.

خواهران عزیز، حجاب و عفت اسلامی را رعایت کنید و در تربیت فرزندانتان به تربیت و اخلاق اسلامی بکوشید فاطمه و زینب علیهما السلام را الگوی خود قرار دهید و فرزندانی علی گونه و حسین گونه تربیت کنید که آنها آینده سازان اسلام هستند. صبر وشکیبایی را پیشه خود سازید.

پدر و مادر عزیز:
هر پدر و مادری خواهان سعادت و سربلندی فرزند خود می باشد. اکنون که بهه سعادت رسیدم و به فوز عظیم یعنی شهادت نائل شدم ناراحت و غمگین نباشید و خدا را شکر کنید به سبب آنکه امانتی را که خداوند به شما سپرده بود به نحو احسن به او بازگردانید و فرزندی را در راه خدا تقدیم کردید.

از شما می خواهم صبر داشته باشید و خوشحال باشید و برای سلامتی رهبر انقلاب دعا کنید و با این کار مشت محکمی بر دهان ضد انقلاب بزنید هر چیزی به عنوان امانت از دوستان نزدم امانت بوده به صاحبانش برگردانید.
امیدوارم نخست خداوند متعال از من راضی و خشنود باشد و بعد شما پدر و مادر و خواهران و برادران و دوستان و آشنایان همگی حلالم کنید و از بدیهای من بگذرید.
خداوند همه را به راهی که رضای او در آن است هدایت فرماید و از راهی که سخت و غضب او در آن است باز دارد و چشم بهم زدنی ما را خودمان وامگذارد.

در طلوع فجر و در روز تولد نور ولایت ولایت و امامت علی بن ابیطالب(ع) یار شهید عزیز و استاد بزرگوار آنکه علی گونه زیست و مظلومانه شهید شد و در هدایتم به سوی خداوند متعال و شناخت مکتب اسلام و قرآن عزیز نقش موثری داشت یعنی شهید عزیز علی پورآغاسی سیدالشهداء شهرمان و دیگر شهداء که عاشقانه به سوی پروردگارشان شتافتند، گرامی باد.

امید است که خداوند آنها را با ابا عبدالله الحسین (ع) محشور گرداند و این بنده خوار و بی مقدار و گناهکار را گناهانش ببخشاید و با آنها محشور گرداند . انشاء الله.

اگر جنازه ام به دستتان رسید در گلزار شهدای شهرمان به خاک بسپارید و امام جمعه عزیزمان حجت الاسلام مقدسی بر من نماز بخواند و باید بگویم ای مردم شهید پرور محلات قدر چنین سید بزرگواری که جامعه تقدس و تقوی بر قامت وی بسی زیبنده است بدانید و به مواعظ وی گوش فرا دهید و بکار بندید.

خدا را شکر که چنین رهبری و نعمتی و امانتی و امام بزرگواری چون خمینی کبیر به ما عطا فرموده که در پرتو رهبری های پیامبر گونه ایشان از خواب غفلت بیدار شده و به یاری دین خدا برخاسته و در این راه جان خود را فدا کنیم . اسلام عزیز بالاتر از آن است که جان ما در برابر آن مطرح باشد.

خدایا شاهد باشد جنگ ما، نه برای قدرت طلبی و کشورگشایی در راه استثمار انسانها و بدست آوردن چیزی از کالای دنیاست بلکه، برای این است که دین شریف تر پیاده کنیم و نماز را اقامه کنیم و ظالمان را سرنگون سازیم و در زمین صلح و آرامش برقرار کنیم.
قیام ما زمینه را برای حکومت جهانی حضرت بقیه الله روحی له الفداء فراهم می سازد. خداوند ما را از اعوان و انصار قرار دهد.

از هم اکنون با خون خود با او بیعت می کنیم و امیدواریم امت ما دست حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را در دست نائبش خمینی عزیز مشاهده کنند و امام ما،حاصل خون شهیدان و ثمره آنرا یعنی جمهوری اسلامی را به آن حضرت بسپارد. انشاء الله
خدایا، خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار.
حمید اکبری


یک دیدگاه
  1. شاهرخی گفت:

    وصیتنامه
    بسم الله الرحمن الرحیم
    یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه فادخلی فی عبادی وادخلی جنتی
    ای نفس قدس مطمئن و دل آرام (بیاد خدا) امروز بحضور پروردگارت بازآی که تو خشنود (به نعمتهای ابدی او) و او راضی از (اعمال نیک) تست. باز آی و در صف بندگان خاص من در آی و در بهشت (رضوان) من داخل شو
    سپاس خداوندی را سزاست که فضل و احسانش را در موجودات پراکنده و همه را مشمول جود و بخشش خود قرار داده و به او ایمان می آ وریم ایمانی از روی اخلاص و یقین و گواهی می دهیم که جز او (خدای یگانه) معبودی نیست و محمد(ص) بنده و فرستاده اوست و بآنچه از او رسد سپاسگزاریم و برای انجام اوامرش از او یاری می طلبیم و از او سپاسگزاریم به سبب بالاترین نعمتی که بما عطا فرمود و آن نعمت و فوز عظیم شهادت است و شهادت زیباترین و کوتاهترین راه رسیدن به کمال مطلق یعنی خداوند متعال است و شهید در جوار رحمت الهی مرزوق است
    اینکه که از جانب خدا آمده و به سوی او می شتابیم بهتر آن است که راهی را که رضای او در آن است و مرگی را که شیوه اولیاء الله بسروری سیدالشهداء امام حسین(ع) و بالاترین مرگها یعنی (شهادت) را انتخاب کنیم که آن تولد برای زندگانی جاودانه و آخرین مرحله تکامل یک انسان و افتخار مسلمین است
    ای امت حزب الله ، از امام و ولایت فقیه اطاعت کنید که اطاعت از خدا و رسول اوست و بزرگترین رکن و پایه ایمان و شرط قبول شدن اعمال اعتقاد به ولایت فقیه است
    امام را این وارث پیامبران علیهم السلام و نائب امام زمان (عج) و حسین زمان را تنها نگذارید و او را تا پای جانتان یاری کنید که دست خدا با شماست. حامی و مطیع روحانیت باشید و بدانید شکست روحانیت شکست اسلام است. خداوند آنانی را که در پی تضعیف روحانیت هستند نابود کند
    همه با هم در لوای پرچم لا اله الا الله به ریسمان الله چنگ بزنید و از اختلاف و تفرقه بپرهیزید . بخود خوف و اندازه راه ندهید و سست نشوید ، چون کوه محکم و استوار بایستیدکه مهمترین راه رسیدن یفتح و پیروزی و غلبه بر دشمن شکیبایی است.
    خوشا بحال کسانیکه آنچه پروردگارشان (الله) واجب کرد ادا کنند و در سختیها شکیبا باشند و بسیاری استغفار گناهانشان بخشیده شود ، آنان حزب الله هستند و بدانید که حزب الله پیروز است
    برادران عزیز، شما را به ترس از خدا تقوی و پرهیزگاری سفارش می کنم که آن تقوا توشه سفر آخرت و ایمنی از عذاب است و دوستان خدارا از ارتکاب حرام باز می دارد و خشیت را در دلهایشان قرار می دهد تقوی را محافظت کنید و خود را به سبب آن نگهدارید ، در روزهای گذرای دنیا برای روزهای همیشگی آخرت توشه بردارید و بهترین توشه تقوی و پرهیزگاری است که به سبب آن نیش زهر دار گناهان دور می شود. بر شما باد تکیه و مراجعه به کتابخ دا، زیرا قرآن کریم ریسمان استواری است که برای چنگ زننده بآن نگهدارنده از خطا و لغزشهاست و آن چراغی است فروزان و راهنما که افروختگی آن فرو نمی نشینند همواره بیاد خدا باشید که بهترین ذکر است و قرآن را بیاموزید که نیکوترین گفتار است در این لحظات که خورشید تابان ولایت و امامت بطلوع می نشینند و جهان را با انوار قرآن کریم نورانی و روشن می کند و مصادف است با ولادت با سعادت مولای متقیان علی (ع) شما را سفارش می کنم به مطالعه اثر گرانبهای امیرالمومنین (ع) یعنی نهج البلاغه و بکار بستن مواعظ و اندرزهای اجتماعی و اخلاقی آن ، بنماز و جهاد اهمیت دهید که آنها از اهم وسایل تقرب بسوی خداوند سبحان است. از منافقین و ضد انقلاب حذر کنید که انان گمراه و گمراه کننده اند.
    خواهران عزیز، حجاب و عفت اسلامی را رعایت کنید و در تربیت فرزندانتان به تربیت و اخلاق اسلامی بکوشید فاطمه و زینب علیهما السلام را الگوی خود قرار دهید و فرزندانی علی گونه و حسین گونه تربیت کنید که آنها آینده سازان اسلام هستند. صبر وشکیبایی را پیشه خود سازید.
    پدر و مادر عزیز:
    هر پدرو مادری خواهان سعادت و سربلندی فرزند خود می باشد اکنون که بسعادت رسیدم و به فوز عظیم یعنی شهادت نائل شدن ناراحت و غمگین نباشید و خدا را شکر کنید بسبب آنکه امانتی را که خداوند به شما سپرده بود بنحو احسن باو بازگردانید.
    و فرزندی را در راه خدا تقدیم کردید از شما می خواهم صبر داشته باشید و خوشحال باشید و برای سلامتی رهبر انقلاب دعا کنید و با اینکار مشت محکمی بر دهان ضد انقلاب بزنید هر چیزی به عنوان امانت از دوستان نزدم امانت بوده به صاحبانش برگردانید.
    امیدوارم نخست خداوند متعال از من راضی و خشنود باشد و بعد شما پدر و مادر و خواهران و برادران و دوستان و آشنایان همگی حلالم کنید و از بدیهای من بگذرید.
    خداوند همه را به راهی که رضای او در آن است هدایت فرماید و از راهی که سخت و غضب او در آنست بازدارد و چشم بهم زدنی ما را خودمان وامگذارد.
    در طلوع فجر و در روز تولد نور ولایت ولایت و امامت علی بن ابیطالب(ع) یار شهید عزیز و استاد بزرگوار آنکه علی گونه زیست و مظلومانه شهید شدو در هدایتم به سوی خداوند متعال و شناخت مکتب اسلام و قرآن عزیز نقش موثری داشت یعنی شهید عزیز علی پورآغاسی سیدالشهداء شهرمان و دیگر شهداء که عاشقانه به سوی پروردگارشان شتافتند، گرامی باد. امید است که خداوند آنها را با ابا عبدالله الحسین (ع) محشور گرداند و این بنده خوار و بی مقدار و گناهکار را گناهانش ببخشاید و با آنها محشور گرداند .انشاء الله
    اگر جنازه ام به دستتان رسید در گلزار شهدای شهرمان بخاک بسپارید و امام جمعه عزیزمان حجه الاسلام مقدسی بر من نماز بخواند و باید بگویم ای مردم شهید پرور محلات قدر چنینی سید بزرگواری که جامعه تقدس و تقوی بر قامت وی بسی زیبنده است بدانید و به مواعظ وی گوش فرا دهید و بکار بندید
    خدا را شکر که چنین رهبری و نعمتی و امانتی و امام بزرگواری چون خمینی کبیر به ما عطا فرموده که در پرتو رهبریهای پیامبرگونه ایشان از خواب غفلت بیدار شده و بیاری دین خدا برخاسته و در این راه جان خود را فدا کنیم . اسلام عزیز بالاتر از آن است که جان ما در برابر آن مطرح باشد
    خدایا شاهد باشد جنگ ما نه برای قدرت طلبی و کشورگشایی در راه استثمار انسانها و بدست آوردن چیزی از کالای دنیاست بلکه برای این است که دین شریف تر پیاده کنیم و نماز را اقامه کنیم و ظالمان را سرنگون سازیم و در زمین اصلاح و آرامش برقرار کنیم.
    قیام ما زمینه را برای حکومت جهانی حضرت بقیه الله روحی له الفداء فراهم می سازد خداوند ما را از اعوان و انصار قرار دهد از هم اکنون با خون خود با او بیعت می کنیم و امیدواریم امت ما دست حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را در دست نائبش خمینی عزیز مشاهده کنند و امام ما حصل خون شهیدان و ثمره آنرا یعنی جمهوری اسلامی را به آنحضرت بسپارد. انشاء الله
    خدایا، خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار
    حمید اکبری


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/10251/

Scan to visit this page: