نخستین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل برگزار شد
نخستین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل برگزار شد


با حضور خانواده های معظم شهدا، مسئولین، فرهیختگان و دانشجویان نخستین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه برگزار شد.

 به گزارش سازمان دانشجويان، رئیس واحد بابل در این مراسم، شهدا را انسانهای وارسته و الهی دانست و گفت: تدفین شهدای گمنام در دانشگاه موجب آرامش دلها و نورایت دانشگاهیان خواهد شد و آموختن علم و دانش در کناره شهداء فضیلت دارد، شهدا هرگز از مرگ هراسی  نداشته و همیشه دفاع از دین و درد دین داشتند و لحظه ای از خدا و رسول خدا دور نبودند.

دکتر سید حسین ابراهیمیان، اظهار کرد: شهدا همگام با امام و آرمان های مقدس نظام جمهوری اسلامی دفاع کرده و از هیچ دشمنی ترس و وحشت نداشتند و تا آخرین لحظه از وطن خود دفاع کردند، شهیدان حق بزرگی بر گردن ما دارند، شهید شمع و قلب تاریخ است که کارش تزریق خون به پیکره اجتماع و احیاگر اسلام محمدی است.

امام جمعه جویبار هم در این یادواره به اخلاص و معرفت الهی شهدا اشاره کرد و مقام آنها را بسیار ارزشمند دانست و گفت: شهیدان برگزیدگان الهی و سربازان مخلص امام زمان (عج) هستند که در عصر حاضر آبروی امام زمان شدند، اولین قطره خون شهید که می ریزد خداوند هفت جایزه به او می دهد که بعد از شهادت توجهاتی دارند، یکی از جایگاه هایی که دعا مستجاب می شود کنار قبر شهداست.

حجت الاسلام قلی پور افزود: شهید و شهادت مفهومی ندارد که انسان بخواهد بیان کند، آنقدر مقام آنها با ارزش و والا است که هیچ وقت نافرمانی خدا نکردند، همیشه دلدگی و افتادگی داشتند ما نمی توانیم اهداف آنها را درک کنیم، شهدای عزیزمان زیر علم رهبری سینه می زدند و معیار همه آنها ولی فقیه و رهبری بود و در حال حاضر باید مطالبات رهبری در رأس همه ی مطالبات باشد.

این استاد دانشگاه شعار امسال مقام معظم رهبری را بسیار ضروری و مهم خواند و گفت: اقتصاد و فرهنگ پایه و اساس یک جامعه هستند و ما باید برای بدست آوردن فرهنگ اخلاق و دین مداری با  رعایت اصل موازین اسلامی تلاش کنیم.

در پایان این یادواره با مداحی زمان یعقوبی مداح اهل بیت در رثای ائمه معصومین و شهداء هشت سال دفاع مقدس از همسران شهید دانشجو شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با اهداء جوایز و لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

توجه دانشگاهیان به اقتصاد و فرهنگ موجب رشد و تعالی جامعه می شود

رئیس واحد بابل گفت: اقتصاد وفرهنگ باید در اولویت کاری کشور باشد، اگر خوب نهادینه شود موجب رشد و تعالی جامعه خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آنا، دکتر سیدحسین ابراهیمیان در جمع اساتید و کارکنان واحد بابل فرهنگ و اقتصاد را دو مقوله مهم وتأثیر گذار در یک جامعه دانست و گفت: نقش فرهیختگان و عالمان دین درجهت دهی مدیران،کارشناسان وکار آفرینان کشور  بسیار مهم و ضروریست.

رئیس واحد بابل با ابراز خرسندی از موفقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل نسبت به جذب دانشجو حداکثری بیان کرد: سال جدید با همکاری پرسنل خدوم و زحمتکش جهت شکوفایی و بالندگی دانشگاه وبهرمندی از رهنمودهای مقام معظم رهبری تلاش و فعالیت بیشتر خواهیم داشت.

ابراهیمیان افزود: متولیان فرهنگی سازمان برنامه های ریزی خوبی  پیش بینی  نمودندکه موجب خرسندی  است،امسال باید رونق فرهنگی خوبی داشته باشیم.

وی معیار فضیلت و برتری یک مدیر و انسان  ایده ال را در سه چیز دانست و گفت: یکی جهاد، مجاهدت و تلاش دوم علم و دانایی و دیگری تقوا پرهیزکار ی و رعایت حریم و حرمت الهی است.

در پایان از جانباز سرافراز ابوطالب محمدیان امیری مدیر دانشجویی که از خدمت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل باز نشسته شد تجلیل وتقدیر به عمل آمد.

منبع: خبرگزاري آنا


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/24923/

Scan to visit this page: