عبدالرحمن یا علی مدد
عبدالرحمن یا علی مدد


۲۷ شهریور ۱۳۶۰

شهيد دانشجو عبدالرحمن یا علی

نام پدر :  مراد
تاريخ تولد: 1 شهریور 1337
محل تولد: بندر بوشهر
رشته تحصيلي: عمران
نام دانشگاه : صنعتی اصفهان
تاريخ شهادت : 27 شهریور 1360
محل شهادت: سوسنگرد
عمليات:

زندگینامه شهید

شهید عبدالرحمن یا علی مدد در شهریورماه سال ۱۳۳۷ در بندر بوشهر متولّد شد. او از پنج سالگی به مدرسه رفت و از ۸ سالگی نماز خواندن را آغاز کرد و به آموختن قرآن مجید همت گمارد.

دوره‌ی متوسطه را در دبیرستان سعادت بوشهر در رشته‌ی ریاضی با موفقیت به پایان برد و با معدل ۲۰ به عنوان شاگرد اول استان ، موفق به اخذ دیپلم شد و بدون کنکور در سال ۱۳۵۶ وارد دانشگاه شد. تا سال سوم دانشگاه ، در رشته‌ی عمران تحصیل نمود که انقلاب شد و دانشگاه‌ها به تعطیلی کشیده شد. البته در دانشگاه پس از ۶ ماه استادیار شد.

هم‌زمان با شروع جنبش امت مسلمان ایران علیه استبداد پهلوی در تظاهرات گسترده‌ی مردم به طور فعال شرکت می‌کرد. پس از پیروزی انقلاب با مطرح شدن انقلاب فرهنگی ، با درک عمیق و ریشه‌ای که در این‌باره داشت ، سعی کرد از انحراف دانشگاه جلوگیری کند. چندی بعد به عضویت هیئت‌های ۷ نفره‌ی واگذاری زمین درآمد و از تهران رهسپار استان خراسان شد و در آن‌جا به مدت ۱ سال به فعالیت پرداخت.

هم‌زمان با شروع جنگ در مهرماه ۱۳۵۹ به میدان نبرد شتافت. بعد از مدتی که دیده‌بانی در ارتش را بر عهده داشت ، به سپاه پاسداران در اهواز پیوست و راهی سوسنگرد شد. در آن‌جا مدتی کارهای تبلیغاتی و کار در کتابخانه را به عهده داشت و علاوه بر آن مسئولیت کارهای تدارکاتی سپاه را در سوسنگرد عهده‌دار شد.

سرانجام در منطقه‌ی سوسنگرد در تاریخ 27 شهریور 1360 در سنّ‌ ۲۳ سالگی به شهادت رسید و در گلزار شهدای بوشهر ( بهشت صادق ) آرام گرفت.

 

وصیت نامه شهید

پدر و مادر خوب و مهربانم، سلام علیکم.

امیدوارم سلام فرزندتان را بپذیرید. من به فرمان امام امت برای حفاظت از تمامیت اراضی کشور و حفاظت از ناموس برای بیرون راندن دشمن به عضویت رسمی سپاه پاسداران درآمدم و اسلحه به دست ، وارد جبهه شدم و حال در خط مقدم با صدامیان کافر پیکار می‌کنم. چنانچه برای اسلام راستین و دین محمدی و انقلاب شهید شدم ، شما وظیفه دارید که سنگر اسلام را محکم نگاه دارید.

پدر و مادر عزیزم ، شما را به خدا می‌سپارم. من همه چیز خودم را نادیده گرفتم و پشت پا به همه چیز زدم. برای آینده‌ی شما ، برای دفاع از تمامیت ارضی کشور و برای دفاع از انقلاب اسلامی‌مان ، لباس پاسداری به تن کرده‌ام و با دشمن می‌جنگم. اگر شهید شدم ، مرا حلال کنید.

پدرم و مادرم ، خداوند شما را دوست دارد چرا که چنین فرزندی در دامن خود تربیت کرده‌اید.

مادرم ، فرزندت را حلال کن. تو را می‌بوسم و خداحافظی می‌کنم.

پدرم ، می‌دانم از کار افتاده شدی، پروردگار بزرگ به شما کمک می‌کند ؛ ناراحت نباشید و شاد باشید که چنین فرزندی تربیت کرده‌اید.

پدر و مادرم ، به شما توصیه می‌کنم که دست از یاری امام امت ، خمینی کبیر برندارید. البته شما خودتان بهتر از من پیرو خط امام هستید. ولی من هم به شما سفارش می‌کنم.

والسلام- وقت نماز است- خداحافظ.

وقتی نامه به دست شما می‌رسد که دیگر من در بین شما نیستم.

فرزند مهربان شما و پاسدار انقلاب

عبدالرحمن یاعلی مدد

دانشجوی پیرو خط امام

۱۳۵۸/۰۲

از سوسنگرد

خاطرات و دست نوشته های شهید

…..


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/15614/

Scan to visit this page: