حسین همه کسی
حسین همه کسی


۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱

شهيد دانشجو حسین همه کسی

نام پدر : نصرالله
تاريخ تولد: 3 شهریور 1334
محل تولد: همدان
رشته تحصيلي: کشاورزی
نام دانشگاه : بوعلی سینا
تاريخ شهادت : 10 اردیبهشت 1361
محل شهادت: سوسنگرد
عمليات:

زندگينامه شهيد

……

وصيتنامه شهيد

……


یک دیدگاه
  1. س حق جو گفت:

    بسم الله الرحمن الرحیم.سلام علیکم. خداوند شما را سلامت بدارد و در خیر و صلاح تاییدتان کند. وقتی این صفحه را باز کردم خیلی منتظر و متوقع این بودم که شمه ای از زندگی و اخلاقیات و روش شهید سعید جناب استاد مهندس حسین همه کسی را در آن بخوانم ولی این آرزو برنیامد. بنده و حدود بیست کودک و نوجوان در سال 1358 در زورخانه ی الوند در خیابان شورین همدان به مربیگری ایشان ورزش باستانی می آموختیم و ضمناً جمعه ها در منزل پدری ایشان به این گروه درس قرآن و حدیث و معارف می دادند. شهید مردی بود جوانمرد و خود را وقف دین و ایمان کرده بود. ایشان از آنجا که خود ورزشکار و مرشد برجسته ای هم بودٰ چنانکه به نظر می رسید در همدان از لحاظ فنون مرشدی و سبک نواختن ضرب و انتخاب و اجرای اشعار دارای شیوه ی خاص و ممتازی بودند. خود به یاد دارم که شبی در حالی که ورزشکاران پیش کسوت و صاحب احترام و بعضا زنگی در گود بودند چنان اجرایی کرد و چنان اشعار قوی و آبداری خواند که میاندار ناگهان در میان ورزش متوقف شد و با حالتی که از آن شوق و سپاس می بارید خطاب به حضار گفت که آقایان اگر حسین آقا تا صبح هم ضرب بگیرد من خسته نمی شوم. بنده خوب به یاد دارم که اشعار مفتون همدانی را با احساس عمیقی می خواندند شبی به استاد عرض کردم که می شود آن شعری را که خواندید بدهید که من از روی آن بنویسم؟ با لبخند و لحنی رندانه گفتند: مگه عاشق شدی؟ و این شاگرد بیچاره که عاشق نبود و نمی دانست عشق چیست از این نکته غافل بود که پس حتماً استاد بایدخودش عاشق باشد که هر شب دارد این جور شعرها را می خواند ولی بعدها خیلی بعد از این که شهید شدند فهمیدم که او عاشق چی و کی بوده است: خداوند.


دیدگاه شما

امام و شهدا

رسانه‌ها و مطبوعات خارجی بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و هشدار ایشان درباره «بی‌تاب کردن» ناگزیر ملل مسلمان و نیروهای مقاومت از وضع موجود مورد توجه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور درباره جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مورد توجه رسانه‌ها و مطبوعات خارجی قرار گرفت که در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات امروزشان قضایای جاری فلسطین را جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان خواندند و گفتند: اعتراض مسئولان برخی کشورها در مکالمات خود با مسئولان ما این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند؟ این حرف خلاف واقع است چرا که ساکنان شهرک‌ها غیرنظامی نیستند و مسلح هستند ولی با حتی فرض غیرنظامی بودن، چه تعداد از آنها کشته شدند و چه تعداد از غیرنظامیان فلسطینی این روزها به شهادت رسیده‌اند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رژیم غاصب صد برابر آن تعداد، یعنی چند هزار زن و بچه و پیر و جوان غیرنظامی را در این چند روز کشته است و با بمباران مراکز پر جمعیت و ساختمان‌هایی که می‌داند محل سکونت غیرنظامیان است، جلوی چشم مردم دنیا در حال جنایت است.

تا آسمان عشق

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾

ادب عاشقی

سراپا وسعت دریا گرفتند

همان مردان که در دل جا گرفتند

تمام خاطرات سبزشان ماند

به بام آسمان مأوا گرفتند

به دوش ما چه ماند اى دل، که وقتی

خدا را شاهدى تنها گرفتند

چه شد اى دل، که در این راه رفته‏

جواز وصل را بى ما گرفتند

مگر مردان غریبى میپسندند

غریبانه ره دریا گرفتند!

 

دبیرخانه شهدای دانشجو
تعداد شهدا
۳۰۵۸ شهید
آخرین مطالب
نظرات
بایگانی نظرات

Printed from: http://shahidedanesh.ir/15602/

Scan to visit this page: